Kjøp boken min HER!

april 24, 2013

Onsdagsvinen - Nervi Spanna dei Ginepri 2010

Noen viner er perfekte for onsdager, og i og for seg en hel rekke andre dager som slutter med bokstaven "g"!

"Onsdagsvinen" er styrkedråpene som smører maskineriet ditt mens du henger over grytene - og vinen som blir med bort til middagsbordet etterpå. Denne, mine damer og herrer, er en slik onsdagsvin.

MIN OPPLEVELSE
Nesen møtes av et sjeldent ungdommelig pågangsmot, med en intens og aromatisk duft av solbærbusk, røde bær og urter - det lukter kjølige høstkvelder og fruktslang. Saftig og direkte på smak, delikat syrlighet og med finkornete tanniner. Urtepreget snert i finish. Langt på vei prototypen på hvordan ukomplisert vin kan smake og glede! (85p, mar-13)

MAT OG SÅNN
Delikat, saftig og urtepreget - på mitt bord satt den som et skudd til lårstek av landkylling. Jeg kommer nok teste den til både pizza og pasta etterhvert, annet lyst kjøtt burde også funke utmerket.

VINEN
Nervi Spanna dei Ginepri 2010
OPPVEKSTEN
Piemonte (Coste della Sesia), Italia
PRISEN
149,90 på Vinmonopolet, gir smil om min munn det.
PRODUSENTEN
Cantina Nervi

Psst! Du 'liker' vel Husets vin på Facebook?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics