Kjøp boken min HER!

januar 24, 2013

Hvitt taxfree-tips


Godt hvitt kjøp i taxfreehyllene til godt under hundrelappen. Det klager man ikke på!

HVA NOTERTE JEG
Litt mørkere gultoner enn ventet, nærmest gullpreget. Duften er på ingen måte slitsom aggresiv og overivrig, og byr på solmodne frukttoner av fersken, hvite plommer og et hint av pære. Rund fruktig anslag på smak, småfet og oljete munnfølelse midtveis gir et fyldig inntrykk. Velintegrert fat matcher sitruspreget, med en god friskhet som gjør at finishen er riktig så trivelig, om enn ikke av de mest konsentrerte. (83p, jan-13)

MAT OG SÅNN
Kanskje ikke en direkte innertier (men absolutt brukbar) til skinkegratengen jeg drakk den til. Velegnet til retter at hvit fisk med kraftfullt tilbehør eller ikke for kraftige retter av lyst kjøtt. Fin også helt alene, uten matfølge..

VINEN
Muratie Isabella Chardonnay 2011
OPPVEKSTEN
Stellenbosch, Sør-Afrika
PRISEN
Forsvarer absolutt de 85,- du må ut med på Gardermoen. Godt kjøp!
PRODUSENTEN 
Muratie. En produsent hvor jeg hadde en riktig hyggelig lunch under min studiereise til Sør-Afrika høsten 2012.




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics