Kjøp boken min HER!

februar 26, 2012

Fabelaktig Crozes-Hermitage!

Domaine des Lises Crozes-Hermitage 2009
(Maxime Graillot)


Tett lilla farge, og en forførende duft som sjarmerer fletta av meg. Ung og fersk aroma av nyknuste bær - bringebær og blåbær. Flott pepperdrag. Tydelig adresse!

På smak er det saftig og delikat fruktighet. Bringebærene og blåbærene har blitt akkompagnert av noen krøkkebær (krekling). Pepper'n stiller også opp, samt en strimle rått bacon. God struktur, tanninene og syrefriskheten spiller på lag med frukten - en midtbanetrio av rang. Fast finish, hvor den krydrete frukigheten sitter godt, og lenge. Energisk og harmonisk.

Expressive Crozes-Hermitage dette, frukten avstilkes før gjæring og 10% av vinen har sett nye fat på sin vei. 92/100 poeng.

Anvendelig matvin, prøv den f.eks. til and, gode pølser, viltfugl eller lam. Nydelig alene også.

Utgått fra sortimentet på polet dessverre, hadde jeg vært mer dramatisk av meg måtte jeg nok opprettet en Facebook-gruppe for å få den tilbake til hyllene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics