Kjøp boken min HER!

mars 05, 2011

Sexy sak fra Sør-Afrika

Chocolate Block 2009
Dette er en knakende god vin til kjøttgryter, grillmat, lam - i alle mulige former. Praktfull også bare som drikkevin i godt selskap, eller egotripp for den saks skyld. Men velg noe annet til pizza'n, ikke helt match lærte jeg.


Ingen overdreven og vulgær nese her i gården, samtidig ikke kjip og prippen heller. Forførende Syrahpreg av bringebær og hvit pepper. Dæsjen Viognier bidrar med fin blomsterduft, og et snev urter kan også spores. Jeg kan heller ikke fri meg fra å trekke fram det gode gamle bruspulveret Sherbet også.


Bra spiker direkte i anslaget, med en solid dose lær og krøkkebær som knaller i gang festen. Mye mørke bær, og solide tanniner som plysjer tunga di, god syre støtter opp - og smaken varer lenge. Dette er godt!

Har fulgt vinen de siste seks årgangene, alle har vært lekre, men de to siste har vært mer elegante kanskje. Andelen av Syrah har også økt betydelig etter hvert. I 2009-utgaven finner du druene Syrah (67%), Grenache (14%), Cabernet S (10%), Cinsault (7%) & den hvite Viognier (2%).

Vinen med et navn som må være alle sjokoladeelskeres våte drøm koster så mye som 283,- på Vinmonopolet (ny). Det er alt for mye, så det gidder du ikke. Kjøp heller en flybillett til Cape Town, og reis ut på landet til produsenten Boekenhoutskloof og smak den på terrassen der. Du blir solgt - det garanterer jeg. Kjøp den med derfra til ca 135,-. Det kaller jeg kupp; langt under halv pris og en flott reiseopplevelse på kjøpet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics